Flum

Red Quigge idag med Amanda. Var så sjukt varmt måste jag säga! Vi red på utebanan eftersom vi bara hade en häst och han är mkt lugnare ute än inne. Först red Amanda och sen fick jag rida lite :) Började med att skritta men han var så ofokuserad att jag travade istället. Då fick han mer att tänka på och skötte sig bättre. Han gick ganska fint men blev för stark och sparng iväg då och då.
Saktade av till skritt och gjorde lite framdelsvändningar, skänkelvikningar och öppna. Han var jätteduktig så jag satte igång honom i trav igen. Då var han så mkt lugnare och kunde trava på och faktiskt lyssna på mig. Gjorde skänkelvikningar från mitten och ut på spåret igen och han var toppen. Dock lite överställd i halsen ibland. Avslutade med en ökning på diagonalen och det gick faktiskt att plocka tillbaka honom igen :)

Kan inte direkt säga att jag red snyggt men jag fick honom i alla fall att gå bra och göra som jag ville.

Sen gick vi hem till Amanda, satt vi datorn, gungade och rullade runt på en filt med en skål på huvudet, sååå fula :)










Pretty :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0