Första passet

Innan första passet gick vi igenom hur man selade och hur hårt allt ska sitta och var någonstans bettet ska ligga i munnen. Kan ju säga att två veck i mungipan bara är en flopp!
Jag och Nathalie fick köra en stor häst som gått SM och vunnit brons och silver. Inte dåligt va? :)
Jag vågade inte riktigt ta och driva henne ordentligt eftersom hon hade tappat en sko och haltade runt ganska bra :/ Var verkligen synd men när vi gick på lilla gräsdelen gick hon i alla fall normalt.
När jag kör Puffe är jag van att ge extremt mycket stöd i munnen men nu var det verkligen ge och ta. Halvhalter hela tiden vilket jag suger på. Antingen går dem inte igenom eller så rör jag händerna fram och tillbaka. Fick inte riktigt in fingerknixen då mina fingrar bara låste sig. Stört :)
Har inga bilder från de passet tror jag då det var mulet.

Tur som vi hade var det en tjej som inte kom så fick köra den hästen oxå! Han var sex år och under utbildning. Superhärlig fullblod och fjordingkorsning. Grym power var det i han och det roliga var att han liknade Curry mkt mer :)
Gick mycket bättre då och han travade på hela tiden och lyssnade jättefint. Jobbade med volter och bytte varv ofta. Kom på att jag ska göra det mycket mer med Curry eftersom det blir mer tänkt för mig och fler omställningar så att man inte fastnar.

Det som jag hade fetaproblem med var hjälperna. Deras sätta igång, trav och öka var typ scccchhhhi. Blev förvirrat från min sida eftersom jag är van att smacka. Men hästen fort iväg som en kanon om jag smackade så jag lärde mig fort :)

Har bilder från sista hästen men dem ligger på Nathalies kamera som hon tar med sig till Spanien i morgon (avis gånger 50).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0