Goodie

Min dag har varit grymt bra. Softa lektioner där jag inte behövde tänka, strålande sol och dubbelridning.
Min ridlärare frågade om jag ville rida lilla Camomille i barngruppen innan min ridlektion och lite extra ridning tackar jag inte nej till! Camomile stannar hela tiden på banan och vägrar att gå frammåt. Så jag skulle lära henne lite vett :)
Idag gick det toppen och hon skötte sig utmärkt. Var lite småroligt att rida på led och att få veta på vilken plats man skulle gå, det var lääänge sen :)
Var i alla fall hoppning idag och det tyckte hon var super. Vi började med att trava och skritta över två kavalettibommar. Hon slog i med fötterna men höll traven hela vägen.
När vi sedan skulle hoppa en och en var hon riktigt frammåt och det förvånade mig. Det var inga problem att gå iväg, börja trava och sen galoppera över hindret. Blir riktigt stolt över min gamla medryttarponny!
Sen när en liten tjej var tvungen att gå hamnade vi först i ledet. Funderade själv på lite om hon skulle gå men det var inga problem med lite uppmuntran!
Tror att Camomille tyckte det var toppen att få hoppa lite och att gå först. Hon går ju så sällan lektioner och framförallt inte hopplektioner.
Sen är jag riktigt impad över småbarnen! Dem är väl fem sex och kunde fatta galopp, styra och hoppa hindret utan problem! Duktiga må jag säga, undrar om jag var lika skillad när jag var liten?

Skriver om min "riktiga" lektion i ett annat inlägg eller kanske i morgon om jag inte hinner ikväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0