Lisa

Amanda och jag red i alla fall dressyr idag. Gick över förväntan kan jag säga. Minns Lisa som lite stel, inget mellanläge i traven och framför allt stark emmellanåt och lit ostadig. Men vilken skillnad det var idag! Hon gick stadigt på tygeln, var jättemjuk i munnen och halsen och lyssnade jättebra. Gick precis som jag ville även om hon flöt ut lite i vissa volter och var lite seg ibland. Idag tränade jag mest på att hitta tempot och ställningar. Sen gjorde jag lite slutor och skänkelvikningar. Skänkelvikningarna gick sådär men resten gick bra. Det roliga är att om man bara driver lite mer och verkligen håller ihop henne så går hon fin fint och i ett bra tempo med mera undertramp. Inget självmant där inte :) Varmt som satan var det idag men lyckligtvis så blåste det lite när vi red.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Så bra ! :)

2011-04-28 @ 11:17:47
URL: http://clearround.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0