Luren

Var dressyrlektion på schemat idag och det uppskattade jag. Har verkligen saknat alla feta dressyrpass som man blir helt lycklig över efteråt då det gått så bra.

Vi började med att i traven göra volter i vart annat hörn. Filur var super och flyttade sig för skänkeln och ställde fint i halsen. Sen gick vi in på C volten och satt ner i traven. Han fortsatte att vara följsam och jag flöt inte iväg med mina händer som jag brukar göra :P
Sen ökade vi traven snett igenom och bytte varv.
Underbart med Filur att jag inte behöver göra tusen volter på varje varv eftersom han är så mjuk i sidorna och inte springig av sig. Sen galopperade vi och galoppen är inte Filurs starka sida eftersom jag är lång på honom och han är så himla framtung (och knubbig <3).
Efter det körde vi skänkelvikningar åt höger. Filurs starka sida är vänster så han flyttade sig åt vänster även fast jag ställde åt vänster och inte rörde honom med min högra skänkel. Det blir lite fel för honom ibland när han blir för ivrig. Sen fick vi kläm på det hela och gick åt rätt håll. Han flyttar sig bara rakt åt sidan hela tiden och har jättesvårt att komma frammåt men det är något vi får öva på.
Efter andra galoppen blev han lite konstig och lyssnade inte alls och gick högt med huvudet men la av med det efter ett halvt varv.
Han var super och vi gjorde en framdelsvändning som gick braa, dock var han lite överställd. Han var duktig under hela passet och lyssnade fin fint på mig. Formen var inte riktigt där men det var mitt fel eftersom jag inte tog tillräckligt i honom :)




Dem här korten lyckades pappa ta på en timmes lektion :)
Bättre än inget i alla fall och mina kamera kan inte ta fiina
bilder med ett motiv som rör sig.
Men tack i alla fall pappa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0