Sadla om

Curry ville verkligen inte idag. Han har verkligen tröttnat märks det! Försökte få honom mer frammåt genom att köra 1, 2, 3 men det hjläpte inte. Men han gjorde dösnygga halter från galoppen i alla fall, helt fyrkantiga! det trodde jag inte om honom :)
Hur som helt fick jag ge upp efter halva eftersom han knappt rörde sig frammåt. Blev lite ridning då. På med sadeln var det bara och då var han piggare :) Han är stel som en järnstång i halsen när man rider men i slutet fick jag faktiskt till honom då han gick på tygeln. Försökte göra lite skänkelvikningar, bakdelsvändningar men det förstod han knappt. Sen gjorde jag framdelsvändningar i varje hörn istället för att gå på böjt spår. Han var superduktig på det. Sen red/körde jag och Nathalie ut i skogen. Kom inte så långt då vi stannade för att hoppa. Nathalie tog av Didrik vagnen sen hoppade jag några småhinder med båda. Didrik är verkligen underbar att galoppera barbacka på. Helt rund och jättemjuk. Puffe är däremot kantig och rätt obekväm. Puffe tyckte det var mkt roligare som tur är. Men det var verkligen forever sen som vi körde ute i skoge med dem :(
Nu ska jag i alla fall växla mitt arbete med mera ridning då jag kan komma åt honom bättre. Får se hur det går med det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0