Stallet

Vädret var verkligen prutt idag, mulet hela tiden och när jag skulle rida började det regna :/
Upp och hoppa var det bara i morse eftersom morgonfodringen stod på schemat. Var jättelänge sen som vi fordrade inne eftersom det funnits snö på marken. Slö som jag är föredrar jag innefodring för min egen del men väljer alltid ute om det går :) Det är nog lättare att fodra ute men det suger att sprida ut allt hö.
Efter att min syster haft sina ridlektioner på morgon var det dags för oss kuskar att ha ett körmöte. Var inte direkt särskilt givande för min egen del, men fikat var i alla fall gott :P

Körningen med Curry gick braa, dock var han segare än vanligt och inte lika uppmärksam? Ute i skogen var vi i alla fall och det uppskattades nog! Efter var han dock en pain inte the butt. Kunde inte ge sig utan skulle kraffsa med sin irriterande framhov heeela tiden. Pricken över i:et var oxå att jag hade ont i huvudet. 

Dags för Filur var det lagom till insläppet och jag slapp hämta honom i den geggiga hagen. Är inte så nice när skon sugs fast i leran.
Jag älskar verkligen att borsta forever på lilla ponnyn och inte ha någon tidspress. Myysigt. Fit for fight var vi och matchade super, tänkte verkligen till när jag valde ridbyxor, strumpor, shortshaps, schabrak, handskar och träns idag. Allt gick i svart/grått och det enda som stack ut var min ofrånkomliga jacka som är rööd. Började rida Luren liten på ängen nedanför stallet. Gick sådär eftersom jag/han råkade gå in i en stakettråd som låg på marken. Självklart blev han dörädd och kunde inte koncentrera sig. Körde på i alla fall och gjorde lite skänkelvikningar. Blev förvånad när han flyttade sig så lätt för höger skänkel. Problemet är bara att han flyttar sig rakt åt sidan. Är för mycket bruks i honom :)
Gav upp efter en stund då det inte gav någonting och begav mig till crossbanan. Det finns en parkering där och den passade oss perfekt. På vägen dit måste man gå över motorvägen och under vägen har kommunen byggt ett rör så att smältvattnet kan rinna från ena till andra sidan. Strömmade på riktigt bra och det tyckte Filur var superläskigt! Han tar det mesta med en nypa salt men inte den är gången. Han tvärvände och rusade upp för backen till stallet. Men enveten som jag är så skulle jag över. Så det blev en del terapijobb men tillslut kom vi över.

Fortsatte med min dressyr och till slut släppte det faktiskt. Han travade på i en bra form (nacken kunde varit högre) men jag är nöjd eftersom han var mjuk i högersidan och lyssnade på mig hela tiden. Är rätt charmigt när han har ena örat snett bakåt för att lyssna på mig och andra spikrakt frammåt :)
Superduktig var han i alla fall. Känner att jag inte kan kräva mer av honom eftersom det var år och dagar sen jag red dressyr på plutten och 3 veckor sen jag gjorde det själv :)


Så här såg vi ut idag. Men med svarta handskar, svart schabrak och
en rööd jacka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0