Today

Nu är jag hemma från stallet igen. Älskar att vara där då jag verkligen slappnar av. Utan stallet skulle jag aldrig klara av skolan och alla skitläxor. Jag behöver verkligen komma bort från dem och i stallet tänker man inte på något annat.
Nu är i alla fall min sele smörjd inför morgondagens tävling, kläderna packade, maten köpt och Puffe glänser som en pärla :) Passade på att finslipa på min rakning då han fått massor av mörka tunna hår som såg jättekonstiga ut. Dem åkte bort och jag fixade lite vid öronen, ganaschen och under magen. Plutten är så duktig när han står där helt stilla.
Efter rakning var jag ju tvungen att gå lite med honom. Gör alltid det dagen innan tävling. Den här gången gick jag upp på ett berg och utforskade lite. Blev några neförsbackar och han hade bakbenen nästan vi frambenen. Men det gick braa. Sen blev det några diken vi var tvugna att hoppa över. Han tog världens hopp över dem, lite gulligt när han inte är så bra på att bedömma hur mkt han måste ta i.
Tillbaka i stallet smröjde jag in hans ben med linnement och tvättade inte händerna så noga efter. Nu känns då mina fingrar kalla fast dem inte är det, obehagligt :/


Bebis <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0