Aurora

Lite live nu då ;)

Idag fick jag köra lilltjejen som är Didriks kompis här nere i Varberg. Hon var jättesöt och pinnade på som bara den. I början fattade hon inte riktigt mina smackningar men efter en stund så kom reaktionen snabbare. Supersöt är hon och hur snäll som helst.

Provade även att galoppera med henne och jag vek mig av skratt från första steget tills vi hade saktat av! Hon studsade fram på alla fyra som om hon hade benen i marken samtidigt, för charmig asså! En liten studboll. Hon tyckte det var jätteroligt att få springa på även om det var jobbigt och gick rätt segt. Men jävlar vilken trav hon hade innan hon fattade galopp! Sjukt hur hon sprang. Om hon inte var så liten skulle hon platsa på travet ;)

Sen när vi även skulle vända så gick hon rakt ut i skogen med mig! Plöjde fram egenom alla buskar och skit och stannade inte. Fick hoppa av vagnen och ta tag i henne från sidan för att få stopp på den lilla kusen. Sen gick jag hem eftersom hon inte hade några skor och inte blivit körd på länge. Vill ju inte att den svarta lilla shettisen ska bli ömfotad. Tryckte även ner henne i diket där det fanns gräs som hon kunde gå på men det gillades inte. Ja ja, hon fick i alla fall gå där eftersom det är bättre för hennes fötter!

Knäppte lite bilder som ni får se om en vecka eftersom sladden inte följde med kameran :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0