Bra dag

Idag var det en riktigt bra dag. Vi åkte till Johannesberg för att få miljöombyte och Filur skötte sig perfekt. Första passet red jag ut på en slinga. Det var riktigt varmt i solen och han var rätt seg så jag travade och galopperade bara där det var skugga. Det räckte för Filur tror jag plus att han var rätt skraj för ett par avlånga stenar som stod upp längs kanten :)

Andra passet var sjukt roligt både för mig och Filur. Började med lite backningar, vändruta och halter. Gick jättebra och han lyssnade på mig hela tiden. I backingen var det två steg bakåt och sen fick han en klapp och jag sa; Bra Fillis. Ha ha, blev så hela tiden eftersom han inte gjorde något utan att jag bad honom! Älskar när han är så lyhörd och allt bara klickar.

Kom även på idag baserat på dagens och gårdagens träningar att han måste vara mjuk i sidorna och lyssna på mina ställningar. Om han inte går att ställa så är han inte tillräckligt fokuserad på mig och då går det verkligen inte att backa!

Efter det seriösa så blev det massor av busridning! Han älskade att springa över den enorma ängen och sen galoppera. Var jättepigg och öronen var spikade frammåt. Sprang runt lite i ett maratonhinder för att se om han var rädd, men icke. Gick jättebra och han tyckte det var hur kul som helst. Även i hindret så backade vi lite och det kändes skönt att han kunde fokusera så fort igen efter noll kontroll. Dock blev han lite konfunderad när jag skulle backa i en liten nedförsbacke.

Roligast av allt tyckte Fillis var att hoppa! Hoppade en stock som var ett terränghinder och vad han drog på!!! Sattsade som bara den och tvekade inte över huvud taget. Första gången hade han så hög fart att han inte lyckades helt med avhoppet. Blev ett pyttelitet extra språng precis innan så han slog i. Hoppade kanske fyra gånger och på sista hade han lugnat sig tillräckilgt för att det skulle bli som bäst. Men gud vad kul han tyckte att det var!!!!!

Dagen var riktigt bra och när vi skulle åka hem ville Fillis verkligen inte gå in i transporten. Fick muta honom med havre och morötter. Tur för honom att vi ska dit i morgon igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0