Curry

Tänkte skriva om hur Curry är att köra. I dressyren är han lite konstig. Om han inte känner för dressyr kan man lika gärna skita i det. Om han inte känner för det är han megaseg och går i en låg form och är allmänt tråkig att titta på helt enkelt. Vid vissa tillfällen blir det som att köra en annan shettis! Han bjuder på sig, trampar på i en bra fart och hans form är hög. Då är han som roligast att köra eftersom hans ork håller längre och man kan göra mer-öknigar och verkligen träna tempo.

Man kan glömma halvhalter när man kör honom eftersom det helt enkelt inte fungerar. Jag har bara ett jämt stöd i handen och driver. Där kommer det knepiga, vill han inte gå frammåt-ja då fungerar inte formen what so ever. Hur som helst tycker han dressyren är rätt tråkig men han kan ha sina amazing stunder-särskilt när jag kör för ankan :) Då går det av någon anledning alltid bra! :D Att ställa och böja kan vara lite knepigt eftersom han är klen i höger sida för tillfället, förr var det vänster? Vet inte hur det gick till, men men. Går i alla fall bättre och bättre tycker jag och han blir mjukare så mkt snabbare! Han går ofta lite snedställd och i, höger varv blir det nu, faller han in med bogen om han inte är mjuk. Ibland blir han mjuk och fin i formen på 20 minuter men andra gånger kan det ta 40 innan han släpper på sina spärrar och slappnar av.

Curry älskar verkligen precision! Han har verkligen fått smak för det när vi nu tävlar i LA, minns aldrig om L:et står för lokal eller lätt, men jag tror att det är lätt x) Dem bytte ju för ett eller två år sen. Han fullkomligen älskar att galoppera och att svänga snäva svängar! Blir verkligen glad när jag kör precision med honom. Han svänger jättelätt-OM jag själv kan pricka in tajmingen på när och hur mkt jag ska ta i honom. Hur som helst så gör han allt han kan och tycker det är kul helt enkelt :) När man kör genom konerna och är stadig och hoppar inte runt åt ena eller andra hållet när man är emellan konparet. Han svänger helt enkelt när man ber honom att göra det!

Precis som i precision har Curry kommit på nu hur roligt det är med maraton. Han tycker det är dökul och sattsar allt han har. Han kubbar så fort han förmår och vill verkligen göra rätt när han är i ett hinder. Han ifrågasätter aldrig hur jag svänger-om jag kan klaffa allt-och gör sitt bästa i alla lägen. Även om han springer så fort han kan är han totalt kontrolerbar och så fort jag tar lite i tömmen så svänger han så fort han kan åt det hållet! Duktig liten ponny <3 Han bokstavligen talat nästan älskar att göra rätt i ett hinder.

Sammanfattningsvis tycker Curry det är kul att köra men man måste ha honom på sin sida-särskilt i dressyren. Dressyren hänger på om han vill och går frammåt, precision älskar han så det är inga problem. Men jag kommer nog aldrig vinna en nationell klass eftersom han inte-just nu-har den farten och spiden som krävs. Så vi får hålla oss till det vi är bästa på-precision på idealtid. Vi har prickat den 3 av 4 gånger, det är inte illa tycker jag! Maraton tycker han är superkul det oxå men han orkar inte riktigt med långa och många sträckor än men det artar sig :) Han sattsar som bara den i hindrerna och försöker alltid göra sitt bästa genom att lyssna på mig och inte "köra" själv i ett hinder ;)
Jag älskar verkligen Curry över allt annat och hans framsteg börjar visa sig nu. Ett tag gick det inte alls och jag hade bestämt mig för att sluta tävla honom. Det gick bara inte längre och jag ville ha en körhäst som gick frammåt. Nu förstår vi nog varandra bättre och jag vill inte byta honom ;) Ha ha, fick för mig att tänka på om jag aldrig skulle få se honom igen och det var verkligen inte en trevlig känsla och jag började grina! Jisses, jag gillar verkligen den lilla knäppisen ;)




Bruks :)








Kommentarer
Postat av: Anonym

...söt e' han ! väldigt fina körbilder ! Maja

2011-08-18 @ 07:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0