Dubbelt upp

Första passet på Filur så skrittade jag ut med Nathalie på hack. Han var väldigt lättretlig i början och blev sur för minsta lilla, men i slutet så var det chill. Travade lite och tog en galopp på sanden. Filur har rätt långa hovar så jag tar det lugnt med honom.

Andra passet blev ju självklart på volten. Han var jätteseg och stannade? Aja, blev bättre efter att han hade bajsat :) tränade på att backa och vända i rutan. Vi blev inte uteslutna en enda gång i backningen så det var riktigt bra gjort. Han lyssnade precis som jag ville och hoppade inte runt :) Körde även trampa på "plattan". Blev då ju en platta, kudde och en fågelskrämma. Allt träffade vi men fågelskrämman var lite knepig. Väldigt liten överkropp hade den, men han var i alla fall inte rädd. Sparkade runt den när han missade!

Han var lite knepig idag med munnen så jag ska prova en annan nosgrimma. Körde även med mitt nya tredelade. Annars är han ju rätt ringrostig efter en månads vila! Ska kanske även prova bettskivor för att det ska bli mer cykelstyre i backningen när han ska sväga :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0