.

Idag bråkade jag med Curry en gång, det var när jag skulle gå ifrån stallet. Han var riktigt dryg och brydde sig inte what so ever. När jag körde gick det kanon. Förbi hagen utan problem åt båda hållen och vid genvägen till stallet så travade han bara förbi, dock drog han sig lite mot den. Mötte även två "grupper" med människor och han försökte bara lite lamt följa med dem första. Dem andra brydde han sig inte om!

Körde mycket trav och galopp halva vägen och andra halvan försökte jag få till formen. Gick inte alls och han var stel som en pinne. Så jag spände in tömmarna och efter den stund så släppte han till lite mer. Har kört på tredelat två dagar nu och jag tror inte det passar honom alls. Så mycket stelare än vanligt och frånvarande tycker jag. Tvådelat, here I come!

Curry har en tendens att alltid ställa huvudet åt höger så när jag försökte gå öppna åt andra hållet så blev han bara rakställd! Tror att jag ska börja spänna in honom nu ute i skogen så att han får jobba rätt. Jag kan helt enkelt inte få till honom där, går bara inte just nu. Mycket slalom ska jag oxå köra för att få honom mjuk i sidorna!

Stannade även idag för att käka hallon. Curry, ja, han var helt borta. Han stod och stirrade rakt fram och var spänd. Inte som om han tänkte kasta sig iväg, men han trivdes helt enkelt inte med att stå helt stilla där. Vet inte vad han såg! Så han fick två doser med hallon och sen körde vi vidare.


Bilderna är från igår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0