Fördomar

Jag tycker det är synd när folk har så mkt fördomar mot allt här i världen. Människor, prylar med mera. Man ska inte tro allt man hör från alla utan ta det med en nypa salt och skaffa sig en egen uppfattning. Sen tycker jag att man även ska tänka egenom en sak innan man häver ur sig den-det kan faktiskt såra andra och det finns ju en stor möjlighet om man hört det genom en massa andra att man har fel!

Visst ska man lyssna på andra och ta till sig, men man ska nog tänka på vem man får höra det av.
En person skrev på internet om waterford bettet. Min första tanke när jag såg det var att alla länkar skulle nypa hästen i munnen. Men det var ju bara första intrycket. Efter lite studeringar så är det ju samma länkar/fästen som på ett "vanligt" bett-bortsett från att det är många :) Aja, dissade bettet gjorde personen i alla fall baserat på vad hon hört. Ärligt talat, om man snappar upp allt som alla andra säger och har ett behov av att veta andras misstag och brister-ja, då borde man kanske själv fundera på vilken slags person man är och fokusera den energin som man lägger på å smuttskasta andra på sig själv som person istället!

Sen kan man ju få tips om vissa saker, men det tycker jag är en jäkla skilland i jämförelsevis med skitsnack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0