Första

Tänkte nu då skriva om min första tur på Filur när vi var på Sätila. Nathalie följde även med ut och körde Didrik.
Fillen var jättepigg och hur frammåt som helst :) Superkul när han taggar till så och bara vill springa. Vi red/körde ut i skogen och det är en lagom början tycker jag. Kolla in omgivningar utan att det gör något att hästen är hoppig och okoncentrerad.

Meningen var i alla fall att jag skulle träna på lite olika saker. Halt, backa ett par steg och flytta osynliga föremål. När jag skulle göra halt sket det sig direkt. Han flyttade sig i sidled hela tiden och när jag väl fick honom at stå stilla på stället började han stampa i marken! Först såg det ut som om han skulle kraffsa men i stället så lyfte han fram hoven och smällde ner den i marken! Ponnyn börjar bete sig lite hingstigt kanske?! x) Det var lite lustigt men jag minns nog att han har gjort det förrut.

Aja, fick honom att stå stilla till slut i alla fall.
Sen hittade vi även en stock som han kunde hoppa över och det uppskattades!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0