Hisspig

Dagen började riktigt bra. Vi var sena plus att jag glömt min sadel och handskar hemme, jippi -.-

Filur var i alla fall duktig som vanligt igår. Skötte sig jättebra i backningen trots en traktor som dånade och Didrik som distraktionsmoment :) Han gjorde precis som jag bad honom och lyckades jag till och med bara flytta bogen genom att trycka med tyglarna på halsen och klämma med skänkeln ungefär över sadelgjorden! Känns bra eftersom jag aldrig kunnat gjort det med honom förut.

Han tyckte det var lika roligt igår som dagen innan att springa över ängarna, ha ha, snacka om lyckligt :) Han har även börjat gnägga sjukt mycket! Förut gjorde han det inte alls men nu är det stup i kvarten. Gulligt men lite jobbigt då han inte riktigt är fokuserade då :) Känslig för skänkeln har han också blivit i backingen! Förut behövde jag sporrarna för att så honom att flytta på sig, men nu behöver jag bara nudda lite lätt med klacken.

Red även genom portar. Är svårare än man tror på Filur eftersom han är så fet! Om jag inte prickar precis mitt emelllan så slår hans mage i! Rätt jobbig var han då eftersom han var så på och inte kunde lugna ner sig för fem öre. Men efter ett antal gånger så klarade jag allihopa. Gäller att titta på vilka man rev, tänka ut varför och fixa om sin ridning till nästa runda.

Tänkte även hoppa, men det gick inte så bra. Första gången kom han helt fel, och andra gången ville han inte. Så jag lät det vara och skrittade av istället.

Johb. dag 1:



Johb. dag 2:





Superfin Filur här tycker jag, synd att jag själv ser ut som ett mongo :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0