Hopp hopp

Gick väl delvis bättre idag än igår. Backningarna satt så mycket bättre men i slutet på U-backningen började han tänka själv så vi failade lite. Gjorde verkligen allt, backing, hoppning, portar, platta, lydnad, rakridning, vatten, vändruta, bommar, flytta föremål, brygga och halter.

Jag och pappa kollade även på tempot så att jag vet hur fort jag behöver rida! Galoppen och traven är inga problem men hans skritt är lite för långsam. Maxad fart hos han är ungefär 90 meter/min och det är även maxtiden för skritten! Så det blir lite knivit, tur att han har en bra galopp i alla fall-350 meter per minut är inte så dåligt för en shettis :)

Han tyckte det var superkul att hoppa men på banan gick det inte så bra. Kom aldrig riktigt helt rätt på hinder och han var lite seg. Men jag hoppade även nere på ängen och dem fasta hindrerna. Där sattsar han alltid och kommer helt rätt varje gång. Duktig liten Fillis och han tvekade inte en sekund på dem högsta!




Blir gamla hoppbilderna eftersom det inte fanns tid till att fota. Var sista träningen idag innan vi åker på torsdag! I morgon slipper han mig vilket han nog tycker är asskönt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0