Johannesberg dag 2

Idag var det maraton. Min inställning var att jag skulle försöka ta oss igenom A-sträckan. Bara den låg på över 6 km! Curry gjorde verkligen så gott han kunde men när jag kom fram till mål efter runt 40 minuter så var lilla ponnyn helt slut. Det elakaste jag kunde ha gjort var att tvinga honom att gå skrittsträckan och sen starta E-sträckan som alla hinder ligger på. Hindersträckan var nog 5800 meter vilket är långt och det var fem hinder.

Så jag valde att avbryta eftersom han inte ville längre och var så trött. Man måste först och främst tänka på hästens BÄSTA och inte på vad man själv vill!!! Curry var i alla fall väldigt nöjd när han fick komma in i boxen och träffa Donken igen! Skönast ever var när Nathalie pratar med pappa i mobilen och sen hör vi hur Didrik fullkomligen skriker efter Curry! Dem andra i staller var nog lite irriterade ;)

Sen skulle jag grooma åt Nathalie. Var första gången för mig så jag var riktigt nervös. A-sträckan gick super och Didrik var hur pigg som helst och sprang på som en turboköttbulle hela tiden! Gick jättebra men en gång blev han dörädd. Vi mötte ett annat ekipage i en korsning så Didrik stirrade såklart på dem. Sen tittar han åt andra hållet och ser en funktionär. Gissa vad han gör? Jo, tvärnitar så att jag och Nathalie nästan flyger ur vagnen! Lite udda måste jag säga.
Donken var fräsh genom hela maraton och inga större missar gjordes :) Slutade med en andra plats i maraton för Nathalie och en andra plats totalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0