Knäppis

Första passet med Filur var en katastrof! Han var helt okontaktbar och lyssnade inte ens på att skritta rakt fram. Spänd som bara den var han och inget gick att göra. Red på en äng och han tyckte höbalarna som stod minst 200 meter där ifrån var hur läskiga som helst. Nä, inget fungerade idag.

Sen när jag tänkte fatta galopp för att han bara skulle få springa och slappna av så bockade han och drog. Blev jätteförvånad för det är inget som Filur gör. Han gjorde så två gånger innan han slutade. Istället för att tjata mer på ängen och bara misslyckas ännu mer så flyttade jag mig till volten. Då blev det lite bättre men han hade fortfarande jättesvårt för att lyssna och var spänd som bara den! Idag kunde han inte ens ställa sig åt ena hållet och lyssna på det!

Andra passet gick sjukt bra. Han lyssnade som bara den och var helt med på noterna. Backade, gjorde halter och vände i vändrutan utan problem. Eftersom han hade nya skor på fötterna så avslutade jag med ett sockerbitshinder. DET tyckte han var super!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0