Ridning på Mixie

Måste först och främst säga att jag inte var så jättetaggad på en lektion på Mixie. Är nog inte riktigt min typ av häst då när jag ridit henne innan har hon varit lite trög och seg i hjälperna. Hon har helt enkelt inte lyssnat på mig.
Första 3/4 av passet gick bajs. Hästen lyssnade inte alls på mig och jag fick jobba stenhårt utan att komma någonstanns och min rygg började göra ont eftersom det bara blev fel hela tiden! Som pricken över i:et är hon en boll efter betet så mina ben åkte frammåt hela tiden och sadeln satt på snedden.

Blev extremt chockad när hon i slutet bara släppte efter. Plöttsligt fanns formen i skritten och jag fick också till den emellanåt i traven. Dock var hon väldigt ostadig och slog upp med huvudet titt som tätt. Men det behövdes bara lite lirkande så fann hon ro igen :) Märktes verkligen skillnad. Hon hittade en jämt tempo och jag behövde inte driva alls. Hon travade på helt lagom och det gick bra. Sen i galoppen kom även formen in emmellanåt! Där blev jag riktigt förvånad.

Vi körde även skänkelvikningar och jag älskar verkligen dem! Ha ha, är min favorit rörelse. Ibland fick vi till det och det kändes rätt. Men så fort mina hjälper blev bara lite för stora så vek hon halsen.  Tycker att hon skötte sig jättebra i slutet och allt slit i början var verkligen värt det!


Mixie är då inte fjordingen och är verkligen inte så här smaaaal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0