Tävlingen

I funktionskontrollen gick det inte bra. Han ville bara käka gräs hela tiden så jag bad Nathalie hålla i honom. Som tur var fick jag bara ett straff för det :) Flytta föremål, halterna, plattan och bryggan gick fort och strafffritt allihopa. Han var superduktig även om han kändes lite för pigg och smått okoncentrerad. Vändrutan gick inte bra alls då jag råkade riva en boll. Sen minns jag inte om det blev någon hov utanför! Men det var helt och hållet mitt fel!!!

Bommarna gick bra och han gick över alla utan att slå i någon, tror jag ;)

Sen var det hoppning... För det första så var det på den blötaste delen av bana och jag startade bland dem tre sista. Så det var extremt uppridet. Kom över första hindret men sen blev det jättemjuk och han stannade två gånger på hinder nr. 2. Blev ett stillastående hopp över det vilket han rev. Sen blev det ännu mer pannkaka då hann sjönk ner till halva vägen upp till hasarna. Fatta vilken panik han fick när han knappt kom frammåt. Usch vad jobbigt det var och han blev megastressad. Fick två stopp på hinder 3 också så jag blev utesluten där. Fy fan vad dåligt det var av dem att ha hoppningen på ett sådant ställe! Det sög verkligen.

Sen var det skrämsel som gick utan problem och efter det rakridning. Jag visste att han skulle trampa utanför på den sista zonen i slutet då den bara var 30 bred. Vet liksom om att ponnyn inte går rakt med sina bakben utan svänger runt hej vilt med dem ;)

Backningen gick bar och vattenhindret plöjde han bara egenom. Duktig ponny! Han stannar nästan alltid och vill lukta på vad det nu är han ska knata över men inte den här gången!

Portarna gick också bra. Första kom jag snett på så den rev jag och den andra failade han lite på. Av någon anledingen tyckte Fillen att han skulle hoppa/galoppera över den så den revs också. Men resten gick bra och vi hade minst straff på det momentet. Sista grejen att klara var träbron. Inga problem och Fillis sprang på som en galning över den!

Jättenöjd med hur det gick hur vi betedde oss på banan! Har nog inte gått så bra någongång tror jag :) Även om jag kom långt ner på listan så känns det i alla fall bra nu i efterhand och jag bryr mig inte alls. Tappade lusten efter tävlingen faktiskt att tävla mer bruks, i alla fall just nu. Får se vad som händer i framtiden :)










Satan vad han lyfter på benet!

Och sen så var det slut eftersom det inte var lätt att fota :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

vad är de för tävling? :O

2011-08-31 @ 22:39:00
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0