Träning med Filur

Träningen med Filur gick helt okej överlag idag tycker jag. Han lyssnade ganska fint men var lite döv för min skänkel och backade "själv" utan att jag bad honom, inte bra då han inte kan hålla sig innanför sträcken ;)

I början red även Mille och Saga med Meya på volten och hennes föl Frasse var med. Det var ju jättespännande så jag la ner en lång tid i början på att få honom att koncentrerad sig på mig genom att lägga mina volter. Idag stoppade jag även spöt mellan tummarna för att låsa händerna och bara styra med sätet och skänklarna. Gick sjukt bra tycker jag och jag fick honom rund och fin i ställningarna. Det är något som Fillis är duktig på-att ställa och böja :)

Jag kunde svänga utan problem och och sakta ner farten genom att luta mig bakåt. Fungerade jättebra. Lyckades även flytta honom i sidled men samtidigt pyttelite frammåt med endast skänklarna! Duktig pojkis :) Sen när jag började backa och hålla på kändes han mycket stadigare i skritten. Han är vädigt vinglig och flyttar sig för minsta lilla men nu kändes det faktiskt bättre. Ska bli spännande att se om stadigheten sitter i även i morgon eller om det bara var en tillfällighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0