Two months

Igår körde jag dressyr med Curry. Det var som om han hade en järnstång i halsen och i munnen var han stenhård. Men det är förstårligt eftersom han inte har kört dressyr på två månader! Så den här genomkörningen behövdes verkligen tills tävlingen vecka 34. Hoppas på att det blir ett till pass någonstans emellan. Behövs mycket jobb med honom eftersom det var så länge sen.

I början var han som sagt stel som fan. Gick inte alls, formen var ganska bra, men har liksom bet sig fast och var hård i munnen. Men han sög i alla fall tag i bettet och gick frammåt. Började med att lägga massor av volter för att få honom lösgjord och gud vilken tid det tog! Han ville inte ta yttertömmen men tillslut, med lite tips från systern min, så fick jag fram honom på den sidan. Tog jättelång tid innan jag kände mig lite redo att börja med traven också.

Lika stel där som i skritten men det tog i alla fall inte lika lång tid för honom att lossan. I lsutet blev han så himla mycket trevligare. Mjuk i munnen och omställningarna kom snabbare. Jag vet nästan när jag har "lyckats" med ett dressyrpass på Curry. Då blir han trött. Igår körde jag jättelänge men det behövdes extremt mycket.

Hann se tre stycken komma och gå innan jag var färdig med honom! Men så kan det vara och det är liksom ingen idé att sluta när jag nästan har fått till hans sidor. Bättre att köra länge då tills jag själv känner mig nöjd.

Curry tyckte nog också att det var rätt najs att köra hemma. Han är så tittig i skogen när han är själv så han tycker det är rätt jobbigt.


Sötis!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0