Utvärdering helskodda ridbyxor

Nja, vet inte om helskodda riktigt är min grej :P Dem rosa är jättesköna och betydligt mjukare i skoningen är andra som jag har provat. I ridningen var det asbra. Mitt skänkelläge som ofta är förvridet flexades tillbaka av sig själv med skoningen, så bara jag slappnade av och lät mina ben vara så låg dem nästintill rätt. Stadigt satt man i sadeln men jag tycker inte att det var någon märkbar skillnad.

Problemet ligger i när man inte sitter i sadeln. Då tog det emot att gå och dem stramade. Inte så jätteskönt heller att dem hela tiden åkte ner en liten bit och inte satt kvar rumpan. Plus att dem var väldigt varma bara när solen låg på lite. När jag använder dem nästa gång ska jag sattsa på att bara rida och inte gå 1200 meter för att hämta pollen i hagen!
Inte direkt några "arbetsbyxor" heller eftersom smutsen syndes asbra på dem.


Random bild :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0