Duktiga pollar

Båda pojkarna var duktiga idag. Med Fillen tränade jag bara på att backa faktiskt. När jag säger backa så tar han faktiskt ett par steg bakåt nu. Duktig :) Måste plocka på mig lite godis till honom så att han kan få det varje gång han backar. Då blir det ännu tydligare att han gör rätt än om jag bara berömmer med rösten.

Curry pressade jag idag för att se var hans gräns går. Han visar verkligen när något är jobbigt, inte passar eller om han inte förstår. Vilka fajter vi hade idag! Bestämde mig för att gå ner till vägen och vända. Det passade inte alls så han tvärnitade, backade och snurrade runt. Läste om en tjej som backade sin häst när den inte ville gå åt det hållet utan andra. Så jag gjorde det idag och det fungerade :)

Tror att han blev lite lurad och förvirrad men efter det så gick han framåt. Sen hände samma sak igen när jag skulle gå ifrån stallet. Då stod han och hoppade på stället och var såå sur på mig. Vill han tramsa och bråka, fine - men han ska gå åt mit håll. That's it!

Så idag blev det massa travökningar i form, öppna-gick bra ett par gånger och skänkelvikning. Han kan absolut inte skänkelvikning så där blev han väldigt uppröd men fick till ett par steg i alla fall. Han behöver verkligen träna massor på övingar som kräver att han är mjuk och följsam. Men det blir säkert bättre om ett tag! :D




Hjärnsmälta fick han ett par gånger idag tror jag nog ;)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Skriv om fogelsunda ocksåååå :D

2011-12-04 @ 20:42:27
URL: http://mandalii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0