Gymkhana

Gymkhana stod på schemat igår för dagens ridlektion. Superkul då jag älskar att tävla och är världens vinnarskalle, dock så är min tävlingsinstinkt inte liika stark länge. Ha ha, tur det då jag verkligen hatade att förlora förrut!

Jag red Amadeuz vilket jag faktiskt aldrig gjort tidigare, han har väldigt sköna gångarter och absolut den häst som har den skönaste och lättaste traven att sitta ner i för lilla mig :) Mysigt. Vi började att rida fram ute i skogen och vi kunde såklart inte haft mer tur! Halvvägs möter vi en fet, fet, FET timmergrejs som står och låter sjukt mkt i skogen med lysena på. Tror att många ryttare blev dubbelt så nervösa som hästarna. Tur att jag har haft Fillen, inte rädd för mkt utan står snällt kvar om jag ber honom, vilket gjorde att jag inte alls blev stressad el. nervös :) Amadeuz tyckte det var lite obehagligt och bestämde sig för att köra übersamlad galopp när dem andra travade.

Sjukt kul var det i alla fall att tävla. Han var jätteduktig och räddade upp många situationer när vi körde slalom i galopp. Han är faktiskt smidig tycker jag! Men första loppet hade han inte riktigt koll på fötter och jag på styrningen riktigt så vi rev minst 4/6 koner, he he :)

Allt gick toppen förutom när vi skulle balansera på en del av dressyrstaketet. Tror ni att det gick eller?! Absolut inte!!! Han började att gosa och klia sig på mig när jag står på dressyrstaketet. Gick toppenbra ^^ Proceduren upprepade sig såklart när jag skulle hoppa upp så jag fuskade lite genom att springa med honom istället.

Nästa gren var såklart springa ner, hoppa upp och rida tillbaka. Ha ha, jag tog med mig en stol när jag sprang eftersom det inte fanns en enda liten ynka chans att jag skulle kunna hoppa upp utan en stol att stå på! Gick toppen!


Blir en bild på min kisse Maja som ger mig onda ögat då jag inte hade någon bild på Amadeuz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0