Kan själv

Igår blev det dressyr på banan. Eftersom jag varje gång vi kört ut ställt honom i sidorna och jobbat honom i form, alltså inte bara brallat på, så var han superfin! Mjuk som tusan och jag behövde bara ha ett mjukt stöd i handen för att han skulle gå i form. Höger sida var han jättemjuk i men vänster var desto svårare. Han var inte superstel men föll in lite och knycken jag letar efter fanns inte. Han har verkligen problem med att sträcka ut musklerna på höger sida. Men nu blir det massage och sträcka ut halsen från marken som gäller fram över.

Segis var han tråkigt nog men jag var verkligen off själv. Hade en pytteliten vagn där man sitter i samma höjd som hästen=ser ingenting!

Sen när jag försökte fixa lite så att jag kom högre upp bestämde sig Curry för att köra själv. Knöt upp tömmarna i vagnen ifall att han skulle börja gå. För det mesta står han snällt kvar på stället och ibland går han efter Didrik. Men inte igår inte! Då skulle han pront skritta iväg helt själv. Och han gick nästan i form då, haha. Om tömmarna gett honom mer stöd så skulle han gått som en liten sockerbit, charmis :) Puffen kan själv!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0