Sånt som inte gör min dag direkt -.-

Åh, idag fanns det äntligen tillfälle till att köra ute i skogen. Jag har tömkört tre gånger i rad nu och det är inte särskilt roligt om ni frågar mig. Kul att göra det ibland men inte hela tiden! Resultat har det i alla fall givit då Curry var jättemkt i sidorna. Går knappt att svänga längre då han bara böjer på nacken åt sidan ^^

Fin var han i alla fall och efter 1/4 av turen så går vagnjäveln sönder! Blev så himla irriterad då jag verkligen ville köra och han var så duktig...
Så jag travade tillbaka lite smått. Eftersom Didrik försvann fick han väldigt mkt energi. Han slog inte med huvudet eller så utan när jag höll tillbaka honom kom han på den smarta idén att gå i en högre form så att tömmarna blir slappare = möjlighet till att springa ifatt Donken! Han är lite konstig :)

Sen skrittade jag lika långt och det blev samma effekt. Mjuk, högrest ponny som gick frammåt.
Eftersom jag inte hann köra så länge blev det ännu mera tömkörning -.^ Fokuserade på en högre form i skritten där han inte skulle gå under lod.

Väldigt nöjd med Curry efter dagens pass trots att vagnen gick sönder!


Kommentarer
Postat av: kajsa

jättesöt shettis :)

2011-12-11 @ 17:23:54
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: kalle

vilken fin blogg du har och vad söt du är :)

2011-12-12 @ 11:19:05
URL: http://kallehedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0