Lycka

Första riktiga lovdagen spenderade jag i stallet såklart! Fillis fick nya skor på alla fyra och efter det begav jag mig faktiskt ut i skogen, ridandes, barbacka. Så sjukt mysigt det var att sitta på honom igen. Helt ensam i skogen och musik i öronen <3 Kan faktiskt inte bli bättre. Ett litet bakslag hade vi dock men det klarades galant. Först hörde vi bara ljudet från timmergrejen. Konstigt tyckte Fillen så han stannade och lyssnade. Tyckte att han var riktigt duktig som bara var lite nyfiken, inte spänd eller något sånt alls. Så vi fortsätter att knata på.

Men då är den såklart precis framför oss när vi kommer ur en kurva, tio meter ifrån. Inga problem trodde jag eftersom han fortsatte att gå på. Självklart fäller den ett träd, gissa om han blev skraj, haha. Vände på fläcken gjorde han i alla fall med eftersom han är så duktig så drog han inte. Krävdes verkligen inte mycket för att han skulle fortsätta att gå frammåt. Sen fällde den ett till träd men den gången ryckte han bara till. När vi kommer upp på den andra vägen var allt som bortglömt och han betedde sig som om allt var som vanligt. Älskar att han återhämtar sig på en sekund om något händer :) Gulleplutt <3

Kunde inte låta bli att ta en trav och en galopp eftersom han var så pigg. Sen skrittade jag och tränade på öppna och skänkelvikning. Han är grymt lyhörd för vikthjälperna den lilla ponnyn! Behövde bara vrida höften så "tvärade" han och om jag förstärkte med skänkeln gick han superfint i öppna. Vänstervarv var däremot betydligt svårare men det får vi träna mer på :) Fortsattte även med att tränna på att backa. Det klickar inte direkt med rösten utan jag måste ta en millimeter i tyglarna eller lägga till skänkeln för att han ska förstå, sen backar han däremot bara på och vrider öronen emot mig. Men det kommer!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0