Crossbanan

Idag skörde jag och syrran på crossbanan som ligger mittemot stallet! Så grymt skönt det är att slippa å köra på volten. Känner att Curry blir mycket gladare och piggare då han tycker att volyten suger emellanåt. Currys lilla problem när man kör ut är att han inte vill gå först om jag ska gå om Didrik! Han backar bara (med vagnen) tills han får som han vill. Går ju inte att göra så mycket åt saken när man själv sitter i vagnen :( Sjukt irriterande då han ofta lyckas backa ner i diket, blir inte glad då kan jag säga!
Men idag kom vi mycket längre än vi brukar! Vi gick först från början coh jag märkte att han blev osäkrare om dte fanns andra vägval frammåt än bara än, min lilla Puffe. Sen fick syrran köra om och gå först. Då var det nemas problemas att gå tyckte han!
Så vi knatar efter men när vi var tvugna att vända (det är bara plogat 1/3 av vägen) så hamnade vi ändå först. Men lilla Puffe han springer på som bara den! Ingen seg mestrav där kan jag tala om! Blir verkligen glad när jag känner hur han blir mer säker på sig själv och vill! Ha ha, som tur var lyckades vi i alla fall klämma in liiiite dressyr den dagen oxå, han är verkligen stel i vänster varv. Känner mig inte taggad inför tävlingen som är vecka 11 tor jag :) Men men det är i alla fall i ett ridhus så underlaget lär ju vara bättre än en sörjig gräsbana!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0