Stallet idag

Hallå!
Idag var jag och min syster i stallet. Dagen började med att vi hade morgonfodringen. klippsk som jag är kom jag på den brilljanta idén att ge de ponnyer som inte skulle gå  lektion ute i hagen. Mycket smidigare för mig senare när jag stressar för at fixa i ordning alla hästar, släppa ut och hjälpa eleverna, överlycklig över att det inte är jag som ansvarar för allt! Dagens prestation från min sida var att jag lyckades ryckta och sadla och träns sex hästar på bara en timme! Hann precis innan nästa lektions barn började ramla in.

Efter det så var der dags efter den efterlängtade körningen! Det blev ett till dresypass på banan då de e helt omöjligt att köra ute i skogen! Lite tråkigt men välbehövligt efter flera månader utan dressyr! Curry var som vanligt stel som en pinne innan det släppte lite, men vi har mycket att jobba med i vänster varv må jag säga!

Förra veckan red jag bara ut en snabbis på Filur i skogen så jag kände att det var dags att ta tag i honom och göra någe vettigt. Det blev tömkörning på schemat. Är så stolt över min lilla fettklump! Han gick jättefint och stadigt på tömmen i både trav och skritt. Körde öven en hel del skänkelvikning åt höger. Nästa vecka blir målet att han går lika fint i höger varv som i vänster!


Filur och jag på SM i Bruksridning i somras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0