Stallet igår

Igår var jag och min syster i stallet. Dagen började med att hon (igen) hade två lektioner. Hade verkligen glömt bort hur kallt det är att leda ett litet barn runt i en timme! Brr!
Innan vi började köra värmde vi upp med tömkörning ute i skogen, vi pulsade runt i snö ipp till knäna och efter det kände jag mig rätt så mör i bena kan jag säga, det gjorde nog även Curry ;)
I början när jag körde villde det sig inte alls. Han ville inte ta yttertömmen i vänster varv över huvud taget! Rätt så frustrerande. På det gick det nästan lika dåligt i höger varv oxå! Men sen i slutet släppte det i alla fall lite. Blir lite tråkigt i längden att bara köra dressyr, men ute i skogen går det icke att ta sig fram.
Snön räcker som sagt Curry upp till knäna och att dra en vagn på det går bara inte! Men ska nog köra precision istället nu på söndag så att vi får lite variation!
När jag skulle tömköra Filur sen ville det sig inte heller. Han var jättemjuk förra veckan och lyssnade jättebra. Nu skulle han istället hänga i tömmen och inte alls lyssna. Ska nog göra något annat med honom oxå nästa vecka ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0