Confession

Vet inte om jag har nämt det men en sak som jag fullkomligen suuuger på innom "ridning" är voltige! Har så sjukt dålig kordination där uppe och det känns som om jag inte vågar göra ett skit. Okej, hänga upp och ner vid Trixies bog och min syster som håller i mig är kanske inte det säkraste, he he... Själv tycker jag ändå att jag kanske borde vara lite smidigare och ha i alla fall lite spänst eftersom jag dansar. Men icke, jag får bara inte till det.

Fast det bekommer mig inte eftersom jag tycker det är tråkigt och inte ger något. Visst, balansen färbättras kanske men, eftersom vi mest "leker" och misslyckas med övningarna så blir det mest flum tycker jag :P Balansen kan man lika gärna träna genom att rida barbacka eller köra passagerar ridning utan sadel och kanske något att hålla i sig i om det skulle bli növändigt!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Det ger otroligt mycket kroppsmedvetenhet .. om man inte flummar då :P Tack vare voltigen kan jag typ sänka min tyngdpunkt genom bara andningen, så det lönar sig ganska mycket om man tränar på bra saker :)

2011-07-31 @ 16:39:54
URL: http://mandalii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0