Dagen

Idag var det min tur att köra Camomille. Hon var jätteduktig och gick först från stallet. Hon var lite osäker och spände sig riktigt mkt men i slutet slappanade hon av lite och sänkte huvudet. Duktig tjej. Jobbigt när Curry är så för då kommer han knappt frammåt men Camomille travade på bra. En gång blev hon dödsrädd och kastade sig till andra sidan av vägen men som tur var var det snabbt över. Hon var riktigt duktig. Hästisarna blev svettiga som bara den så vi spolade dem. Camomille tyckte det var jätteskönt så jag kunde stå så pass lång ifrån att jag inte blev blöt över huvud taget! Men lilla "Sassa" var så jävla rädd. For runt som en galning och gjorde allt för att undvika vattnet. Tur att dem är så små så det bara är att hålla i grimskaftet och låta dem hoppa runt en! Tillslut fick vi muta den lilla tjockisen med korn-då stod hon still men var fortfarande superrädd. Mycket beröm och klappar och det går nog bättre nästa gång!

Saga och Mille satt även på nya stoet Meya idag. Hon brydde sig inte mkt utan det såg mest ut att vara, var gör du där uppe nu i stället för på marken? Ha ha, hennes föl Frasse var mer funderad och försökte bita Mille i tårna för det mesta. Sen visade även Frasse upp sig genom att köra några ryck med galopp och bockningar, han är bara för charmig!

Currys tak i spiltan blev oxå tvättat och Didriks är påbörjad. Går så mkt snabbare att tvätta hans eftersom smutsen bara liger utanpå och det är mest damm. Det var en pina att tvätta Currys :/ Har bestämt mig för att inte köpa några nya lindor just nu, är bara ett maraton kvar i år så det känns lite onödigt. Får bli till nästa säsong i stället. Men färgvalet står fortfarande kvar att lista ut! Säger bara vilken tur att mitt behov av att shoppa har slutat nu när jag bestämt mig för å spara!


Får se om bilderna blev bra, annars kommer dem upp senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0