...

En sak som jag hatar är när folk har utrustning som inte passar, t.ex. tränset. Nosgrimman är på tok för liten, går knappt att spänna, käkrem som hänger och dinglar-man kan faktiskt göra en knut, remmen som sitter runt munnen på en pullarnosgrimma är får lång, det finns något som heter göra fler hål, istället för att slå en knut på den. Liksom, hur skönt kan det vara?! Sen om ens sidostycken är för långa eller korta, ja då passar dem helt enkelt inte och man får ta några andra eller ett annat träns.

Ett träns som jag gillar av någon anledning kan Curry inte ha, tänkte att han slipper ha skygglappar alla gånger i skogen, sidostyckena är för långa. Ja stället för att använda det och skita i att det inte ligger rätt-som jag ser det-i hästens mun, så får jag helt enkelt pilla massor med byte av bett och annat en bra stund. Men är det inte justare mot hästen att ägna 5-10 minuter åt att anpassa tränset än att göra lösningar som kanske inte är så trevliga för hästen...?

Plus, tycker jag i alla fall, är det verkligen inte snyggt med ett träns som inte passar hästen utan är för stort!


Det här tränset har vi lämnat in hos sadelmakaren för att käkremmen ska passa och så att det inte är en knut på den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0