Ikea

Idag har vi varit på Ikea och hälsat på mormor. Blev massor av saker känns det som, så i morgon eller i kväll ska jag packa upp och sätta ihop en del. Tråkigt men nödvändigt, måste även passa på å damsuga nu när jag inte har mycket saker på golvet! I morgon vet jag inte vad jag ska göra-känns som om det kommer bli två långa dagar utan att göra ett smack :/ Söndagen är kanske planerad, beror på om pappa kan skjutsa oss men jag hoppas verkligen det!

Nästa vecka kommer även träningarna med Filur igång igen och jag längtar. Längtar till och med tills skolan börjar för det innebär även att ridningen kommer igång igen! Den här terminen ska jag bestämma mig för minst tre saker som jag ska fixa innom min egen ridning och sitts! Blir nog rätt svårt eftersom jag glömmer bort hela tiden och det är riktigt fula vanor jag har skaffat!

Inte rak i ryggen-lutar mig frammåt för att hästen ska få en mjukare hand, handen glider iväg till andra sidan av manken i stället för mera bakåt när jag har lite för långa tyglar. Riktigt taskigt skänkelläge ibland och det som kanske inverkar sämst på min ridning-jag spänner mig i benen jättelätt vilket gör att jag får sämre sits då jag inte kan komma ner i sadeln för balansen vilket gör att jag lutar mig frammåt! Sen finns det ju massor av andra saker oxå som jag komma på om jag bara sitter ner en stund och lägger tid till det :) Små saker som nog är svårare att komma åt!


Dock försvinner lite av min fel när jag rider Luren.
Speciellt min taskiga hållning och jag spänner mig nog inte lika mkt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0