Körning

Blev riktigt chockad när jag körde Camomille! Man tror verkligen att hon har noll kondis men hon var uppåt med bogarna och liksom kändes stark. Roligt att hon har utvecklats så och tycker körning är roligt nu. Men, att dem tycker det är roligt kommer oftast samtidigt som styrkan för annars är det ju bara jobbigt för dem! Hur som helst, vi kom inte långt i skogen eftersom hagen var i vägen. Vi ville inte gå igenom där eftersom vi hade asbrunstiga Zsa-Zsa och Camomille och alla hästar var väldigt nyfikna. Vi vände och körde lite på volten istället. Zsa-Zsa har faktiskt en mera flygande ökad trav och det var riktigt nice att se det på en liten shettis eftersom för det mesta så trippar dem bara på ännu snabbare ;)

Camomille var riktigt bongstyrig. Att rakställa var en utmaning och att ställa åt höger gick inte ens. Så, jag tog av vagnen och gav min på henne med tömkörning. Men, det gick inte heller -.- Vet inte riktigt vad men stel som sjutton var hon i alla fall. Tror att hon behöver att man sträcker ut vänster sida och massage eftersom hon är så stel. Det hjälpte faktiskt lite på Curry! Det tror jag kan vara en anledning till att hästar har svårt å ställa åt ena hållet. Musklerna är kanske helt enkelt inte tillräckligt långa där :)

Filurs öga är så mkt bättre och att det var "kallt" idag var nog susen. Han är bara lite rödflammig. Nu har han blivit smörjd tre dagar i rad! Fattar inte riktigt hur pappa gjorde det själv... Jag behöver någon som håller i luren och den övre ögonlocken! Ja ja, ber man pappa göra något i stallet kan man vara säker på att det blir gjort supermega ordentligt!!! Han tar verkligen hand om ponnyerna och ser till att dem har det bäst. Men det är lite jobbigt när han har en häst i handen och en själv en annan när man är påväg från hagen. Det går så sjukt långsamt eftersom han låter den äta hela tiden! Filuren har även tagit av sig sin luva så nu måste jag leta upp den i deras mega bajsa stora hage!!!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Yes :)Kanske i helgen också

2011-07-21 @ 23:53:29
URL: http://mandalii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0