My day

Igår blev dagen bättre än jag förväntat mig. Jobbade på ridlägret och fick följa med ut på en uteritt. Red en tanig liten polle som lånats in. Han hette Zamiro och är en Kaspisk häst. En riktig smalis. Han har en bra motor den hästen och låg på som bara den i traven och galoppen. Sen blev han riktigt sur oxå när jag bromsade. I skritten försökte jag jobba honom lite i form eftersom det är lättare att bromsa då. Gick rätt bra och skulle gått bättre tror jag om inte alla insekter irriterat honom så.

Sen när vi kommer tillbaka får jag ju reda på att han bara är tre. Jahapp tänker jag, någon kunde sagt det liiiite tidigare? Han hade ju inte direkt muskler för att jag skulle kunnat sitta ner i galoppen och bromsat. Men eftersom han inte hade världens skönaste gångarter, synnerligen inte i traven, så gjorde jag inte det. Lilla ponnyn, men jag tror att han kan bli duktig på dressyr om man jobbar med den. Plus att han verkar behöva musklerna som det medför på sin taniga lilla kropp :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0