Pank

Nu är jag hemma efter en minst sagt regnig vecka. Vi fick bara en dag med sol och då passade jag och Nathalie på att bada, måste varit en syn när hon trodde att hon fick något på sig under vattnet och började hoppa runt och skrika plus att jag hängde på. Vi är nog rätt mesiga men jag hatar verkligen alla maneter, sjögräs och skit som finns i haven :/ Plus att vi faktiskt inte såg bottnen.

Veckans höjdpunkt måste den här gången vara när jag glömde min mobil på spisen, japp, den var på och självklart lyckades jag lägga den på en varm platta. Som tur var smälte bara locket och kameran. Allt funkar bortsett från att bilderna som man tar nu ser ut som om man behöver glasögon. Inte för att kameran var mycket att hurra för innan heller... Pricken över i:et måste även vara att jag tappade mobilen i golvet från våningsängen och att "locket" försvann. Det är helt borta, precis som min ipod :/ Så nu är min mobil naken, men jag överlever och lider inte :)

Blev även massor av shopping! Ullared, Börjes, Varberg Ridsport och centrum. Jag köpte på Ullared: flugspray, flugmask, boots, nummerlappar, nagellack, 2 st 2-pack med stövelstrumpor, leksaker till Maja, lädertvål och balsam, ryktskrapa och borste, tjocktröja, "vanlig" t-shirt och en mörkblå piké. Kunde hittat tusen saker till men tiden var begränsad. Sen handlade vi lite mer saker oxå där :)

På Varberg Ridsport blev det världens skönaste tyglar från Treadstone, två svarta dressyrpiskar och ett träns även det från treadstone. Tränset ska lämnas tillbaka eftersom jag inte är så förtjust i det längre efter lite funderingar. Dock verkar det som om pappa vill ha kvar det...? Tycker att han borde börja sköta Filur så att han kan köpa massor av saker till honom och mata Filuren med massor av morötter, inte för att han inte redan matar den smått tjocka ponnyn -.-

Sen hittade jag en senapsgul tröja som jag spanat in förrut och nu kunde jag inte låta bli eftersom den var nersatt till 99 spänn :D

På Börjes så shoppade min pappa minst sagt loss! Det blev i alla fall man och svansspray, flugtäcke, stalltäcke, täckesgjord, grej till kryssgjordar så att dem inte glider, halsrem och stängselgrejor. Flugtäcket var ett riktigt fynd eftersom det bara kostade 149! Tydligen så var det en gammal färg och därför var priset nersatt från 399. Inte illa :) Stalltäcket behövs i transporten till tävlingar och när dem står i stallet över natten, fleece är för varm och man vill ju inte ha en polle med kissfläck på magen ;) Stalltäcket kostade 198!

Väldigt nöjd med veckans inköp men är hur som helst skyldig pappa pengar, hehe ;) Lägger upp bilder på grejorna i morgon. Ska nog sova nu tror jag då jag varit uppe sen halv åtta, vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0