Ridläger

Är jättesugen på att gå på ridläger! Gick på ett förra året far away i småland, meningen var att jag skulle gått med mina kompisar men sen kom ju SM ivägen så jag bytte vecka :) Var sjukt roligt även om jag inte lärde mig ett skit eftersom min efterblivna ponny inte ville gå frammåt, stod och bockade på stället hela tiden. Näst sista dagen kunde jag inte ens rida henne eftersom jag hade fått så ont i ryggen av allt bockande och jag orkade bara inte bråka mig igenom en lektion till. Så jag fick byta med en tjej i samma grupp. Kände mig jätteskyldig efter det eftersom hon ramlade av två gånger!

Men lite stolt var jag äver mig och Arraxi eftersom vi faktiskt hade våra stunder då det gick bra och hon var grym på att hoppa. 136 cm mankhöjd och vi hoppade en meter i världens långsamaste galopp. Eftersom hon bockade så mkt hela tidem lyckades hon nocka mig när vi hoppade bana. Dock ramlade jag bara av två gånger på hela veckan (stolt)! Men det var nog guld värt ändå dem åtta dagarna eftersom jag träffade massor av härliga människor och bättrade på min balans mycket! 
Bäst var nog ändå våra barbackaritter. Min grupp red ut barbacka så fort vi fick chansen och hade väldigt roligt hela tiden!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0