Stallet

Hemma från stallet och en händelserik tur ute i skogen. Jag körde Zsa-Zsa den här gången och jag tyckte hon skötte sig utmärkt. Försökte bara springa ifrån mig tre gånger i traven och i gallopen så hade jag inte kontrollen men det gick ändå inte superfort. Hon galopperade bara på lite för fort och tog bettet. Men så fort hon saktade av till trav så var hon fin och mjuk igen efter halvhalter. Lite jobbigt men roligt att man hela tiden måste pilla med hennes mun för att hon inte ska springa ifrån en. Helt min typ av häst. Supermkt energi men som går att kontrolera och kan plockas fram när man själv vill :)

Sen när vi körde så gick Nathalies vagn sönder! Upps, jag körde bakom så Zsa-Zsa blev nog lite chockad när hela gummigrejen runt ekrarna på hjulet hamnade framför henne. Duktig var hon i alla fall som bara hoppade över den lite snett mot sidan! Skulle varit jobbigt om hon i stället kastat sig totalt och tvärvänt. Vid förspänningen var hon jätteduktig, stod helt stilla förutom någon gång när hon tog ett halv steg lite åt sidan. Sen när vi hämtade Didrik och Filur i hagen så stod hon stilla jättelänge i vagnen, duktig tjej som inte ens ville käka!

Filurs öga är ganska bra nu, men ska fortsätta att smörja honom då det säkert kan tänka sig att blossa upp igen. Usch, helt knallröd var hans slemhinna :( Nu är det bara lite rött på vissa ställen, så det är nästan helt bra! Tränset som vi köpte i Varberg blev även provat idag. Käkremmen var så klart för stor men remontnosgrimman var för liten, det var lite udda :P

I morgon blir det stallet igen, ska det målas, tvättas och köras :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0