Stallet

Ledsen för den obefintliga uppdateringen idag :) Men idag var det faktiskt sol ute och jag kom precis hem från stallet efter att ha varit där sen lunch. Tycker att en hel del faktiskt blev gjort idag. Jag och Nathalie tvättade ur Currys spilta-bara taket kvar, tvättade ett väldigt grönt kar och fyllde, smörjde Didrik noggrant som bara den och hade bobbycar-race. Det sistnämnda var hur kul som helst! Först hade jag en blå skitliten men eftersom jag knappt kom frammåt (i nerförsbacke) då mina ben var för långa fick vi ge upp idén. Tills vi hittade en röd en! Grymt kul var det och det går bara inte att inte garva. Ska ladda upp en film i morgon så ni får se, om jag får över filmen från kameran till datorn. Vet inte om det går... Är nog lite glapp i sladden eller så är det datorn det är fel på.

Sen myste vi även med Electra i hagen. Hur söt som helst är hon när hon blundar när man har armarna runt hennes huvud. Hon stod bara lungt medan vi satt vi hennes huvud och gosade. Skulle järna se henne i vagnen någon gång i framtiden då hon bara är för gullig!!!

När vi smörjde Didrik fick även Curry följa med upp som sällskap. Självklart hade jag ju ingen grimma men med en liten knuff i rumpan så traskade han glatt efter Didrik. Väldigt praktiskt när ens körhästar är BFFs :) Curry stod bara och betade förutom när han blev skraj för något och hoppade iväg ett par meter, lilla korven då. Sen när vi släpper ut dem och har kommit en bit ser vi hur dem galopperar mot dem andra. Väldigt gulligt när gräset är så högt att man bara ser huvudena och två manar som guppar fram. Lilla Puffen fick även fnatt och började bocka skitmkt! Busis då.



Laddar upp bilder senare, antingen i morgon eller senare idag, beror på vad jag orkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0