There is something wrong with everybody

Idag åkte vi upp till stallet för att duscha Didrik, han blir bara bättre och bättre på att stå stilla! Förut så var vi tvugna att klämma in honom mellan ett staket och sen hålla emot med sin egen kropp för att han inte skulle hoppa runt. Nu inser han väl att det faktiskt är skönt att bli tvättad och står bara, grimskaftet kan nu hänga och jag kan fokusera på att inte bli blöt! :D

Puffe luffis och Filur fick även hänga med in från hagen. När vi kommer där och jag är på väg till Filur ser jag redan på flera meters håll att hans ögon har börjat svullna igen. Dem gör det varje sommar, slemhinnan i ögat blir röd, det blir lite svullet och det blir framför allt massa vit gegga. Nu hade han en hel rand längs nedre kanten av ögat Bara att tvätta bort och sen smörja in med ögonsalva. Han kniper ihop ögat som bara den och man måste vara två-en som håller i grimman och överlocken och sen tar jag salvan och underlocken. Riktigt bra att jag köpte flugmasken eftersom den är luftigare än flughuvan och har bättre passform. Förra året fick han skav och jag fasade för att han skulle få det igen! Nu får han i alla fall springa runt med en svart nätgrej över ögonen :)

I stallet sen sa Nathalie att det är något fel på alla "våra" hästar. Vad är det med Curry då, undrade jag, öh-han är bara konstig sa hon då. Och det är nog sant, alla tre har ENORMA personligheter! Har ju kommit två till nya hästar nu, "Meya" och hennes föl Frasse. Saga och Mille höll på med dem och Frasse är verkigen lustig. Han ser asbusig ut, vilket han oxå är, biter på allt och när han kommer fram till en är det lite jobbigt. Mamsen Meya är verkligen lugn. Stenkol och står bara där. Visst, många hästar står bara men hela hon utstrålar verkligen ett lugn utan att hon är "död". Har aldrig märkt det på någon häst förut :)


Här är Filuren öga, he he, suddig!

Didrik, stylad och klar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0