Aktivering

Filur var super idag. Gick till och med bättre än igår. Han var mjukare och finare i munnen. Skillnaden var minimal men den fanns där. Hade ett tredelat bett idag och det kommer bli det som jag tävlar med sen. Jobbade med formen idag rätt mkt och den var bättre än i går. Känns rätt bra att jag nu har hittat tillbaks till hur jag ska rida dressyr på Filur. Tänkte göra en skänkelvikning i traven men det gick inte så bra. Han tvärade lite men bröt i alla fall inte av. Han har jättelätt för det i skritten så snart kommer väl även traven och vi övar :)

Backningen satt och när jag travade över plattan på halvlånga tyglar så träffade han med två eller tre hovar! Lite roligt då vissa hästar inte ens vill trampa med en hov. Sen när jag bara travade förbi så drog han sig emot den, duktig liten polle. Lindade även hans ben idag med röda lindor. Färgen blev riktigt läcker på honom ;) Mina benskydd var även dyblöta och eftersom han ibland blir väldigt stressad i backningen och bara hoppar runt så trampar han på sig själv. Så han var fullt utrustad med lindor och boots på framhovarna. Skit gullig var han även med flätad man :)

Bilder kommer faktiskt även från idag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0