Brev

I onsdags kom mitt favoritbrev på hela året, en injudan till SM i Bruksridning 2011. Taggad till tusen och inställt på värsta sommaren med Filur :) Kanske blir det även att åka och träna lite vatten med honom, antingen i vattenhinder eller en sjö... Som sagt taggad som bara den och längtar tills jag kan börja träna honom!

Men en liten nackdel är att allt är 50-100 kr dyrare i år! Inte roligt så nu blir det spara av. Kan inte köpa en pryl fram tills den 13 Augusti. Dötråkigt då det suger att spara pengar. Men när jag har ett mål är det i alla fall lättare, lyckades ju spara pengar i veckor när jag ville ha min hjälm :)

Målet är väl att jag ska spara hela min månadspeng så att jag kan betala stallplats & grovfoder, transporten kanske, startavgift (500 spänn!) och kostnaden att hyra honom. Brukar bli jäkligt dyrt då allt kostar asmycket.

Har tävlat SM med honom två år i rad tidigare och det är helt underbart. Själva tävlingen är kul i sig, men det runt om är precis lika viktigt för mig. Veckor innan när jag rider Filur, åka iväg och ha honom som min egen :)
Helt underbart, i år kommer han nog även att bli allt för bortskämd (av min pappa!).

Sen gillar nog Filur oxå att åka iväg! Bryr sig inte ett dugg om omgivningen och beter sig som om han är hemma. Ville till och med hämskt gärna förra året nosa på kossorna och grisarna! Men ärligt talar kändes dem lite smutsiga så han fick nöja sig med tre fyra centimeter emellan ;)


Filur och Bollerup i bakgrunden. Superfint kan jag tala om!

Innan starten i Lillerud förra året.
Han var jätteduktig och skötte sig perfekt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0