Dagens körning

Ut i skogen for vi idag. Curry var pigg och försökte smygtrava hela tiden :) Blev massor av galopp eftersom han behöver få mer styrka, körde öka och samla halva rundan och han var jätteduktig! Innan galoppbacken försökte jag mig även på lite öppna i höger varv. Han har varit jättestel där och det har tagit jättelång tid innan jag lyckats ställa honom. Men nu gick det idag även om det inte var helt öppna, men nästan :) Han var i alla duktig, sen släppte jag honom och han bara for upp för backen.

Körde inte hela rundan utan tog vägen genom hagen. Där står dressyrbanan och jag tog två varv galopp där oxå. Och eftersom han var så duktig och tycker det är jättekul att svänga snäft i galoppen kunde jag inte låta bli köra några svängar. Han gick jättebra, dock tog jag inte i så mkt eftersom jag inte vill riskera att han trampar eller slår i sig själv när han inte har några lindor :) Påvägen upp till stallet råkade jag även köra över kanten på en bom, upps :P

Sen var Ullis jättesnäll som hämtade in Triss åt mig så att jag kunde prova att köra dem tillsammans. Blev en hel del fipplande med svängeln innan jag kom på hur jag kunde få den att sitta. Till slut var båda förspända och det gick inge bra alls. Curry var för på och Triss lyssnade inte alls. Seg som en korv och brydde sig inte alls om rösten. Sen nåde jag honom inte med pisken heller utan att sträcka på mig asmycket. Sen blev Curry orolig när han såg den (körde inte med huvudlag). När jag väl kom igång i traven gick det heller inte särskilt bra, men dem var rätt snygga tillsammans.

Ingen hit what so ever och jag ska inte köra tandem med Triss och Curry på söndag, får se om jag kan få tag på någon annan polle som passar bättre med Puffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0