.

Träningen med Filur gick inte bra men bättre än igår, så det är en klen tröst. Red fram ute i skogen och han var jättehärlig. Han lyssnade toppen på mina ökningar och samlingar. I skritten var han riktigt fin och kändes mer som förr. Men i traven fungerade det inte alls. Red lite på gräset sen och hoppade några hinder. Luren tyckte det super och drog på mot dem. Det som är toppen med honom är att han ökar, men om man vill så kan man plocka tillbaka honom.

På volten gick det inte särskilt bra. I backningen var han jätteostadig och bara flöt runt. Så jag gick på en volt i skritt och bytte varv då och då för att han skulle balansera upp sig själv mer. Fungerade bra och till slut kunde han gå där utan att flyta runt. Han var jättemjuk i sidorna och efter bara en liten stund var omställningarna riktigt bra :)

Efter mina många volter så blev han faktiskt stadigare. Gick mycket bättre att backa och han kunde koncentrera sig bättre. Problemet är att Filur tror att han kan backa själv. Så när jag vill att han ska stå still så tar ett par steg till. Det fungerar inte alls. Ska verkligen träna jättemkt på att han bara tar ett steg i taget.

Körde med tungfelsbettet idag. Gick inte bra alls och i traven tjaffsade han jättemkt och bröt av så fort jag tog lite i honom. I morgon blir det ett rakt bett för att se hur det fungerar :)


Som ni ser går han lika vackert som en travhäst -.^



Jag är chockad över att jag ser så pass kort ut på honom ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0