Filur

Idag var Filur toppen. Jättemjuk i munnen och inte alls sådär jobbig som han var förut. Han gick sådär nästan i form som han alltid gör med mig, men det beror nog på att jag verkligen försökerr typ 3-5 gånger om året. Men ibland gick han riktigt fint i traven oxå. Det är såna här tillfällen när jag rider Filur som jag verkligen inser hur lyckligt lottad jag är som har honom som medryttarhäst :)

Idag gick det i alla fall toppen överlag vilket det inte gjort dem andra gångerna. Bakningen gick bra och han var försiktigt, plattan (fast den träffar vi alltid nu mera), rutan och idag hade jag till och med ansträngt mig och byggt ett skrämselhinder. Filur tvekade inte ens utan gick rakt igenom, duktig liten pojkis!

Sen blev det en halv bakdelsvänding, skänkelvikning i trav och sen en konstig cirkel. Blev som skänkelvikning fast i en cirkel menn frambenen gick på ett större spår så det blev en blandning mellan fram och bakdelsvändning. Jag önskar verkligen att jag var 30 cm kortare, då skulle jag verkligen jobba mkt med dressyren för Filur kan verkligen gå fint, han behöver bara träna lite till :) Påvägen sen till hagen fick Filur välja hastighet. Och självklart väljer han superökad trav -.^ Men det var inte så farligt eftersom han sträckte på benen ordentligt. Sen tänkte jag att han lika järna kan galoppera. Men när jag drev lite så bockade han. Lilla knäppis, men det var rätt mesigt, mest släng med huvudet och lite studsigt.

Nathalie fotade lite så jag lägger upp bilderna när hon laddat över dem till datorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0