Gymkhana

Idag på lektionen hade vi gymkhana, avslutning på terminen och det var riktigt roligt :) Hade Monét och sattsade på barbacka. Under framridningen var han verkligen lugn. Lyssnade jättebra och sprang inte iväg enda gång. Han lyssnade asbra på mina halvhalter och var mjuk i munnen. Supergo att rida när han är lugn och inte lika uppe i varv. Känslan var liksom bra och de gånger jag har ridit honom förrut har han lyssnat men det har mera varit en kamp så att säga :)

Gymkhanan var asrolig men jag kunde inte brassa på så mycket eftersom han vek halsen och sprang iväg då, men roligt var det i alla fall och jag ramlade bara av en gång. Jag suger verkligen på att rida barbacka! Får väl skylla på att jag bromsade från galoppen och det blev studsigt när han saktade in och samtidigt hoppade han iväg åt vänster :D


Monéten, men snarare Kometen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0