Hemma

Har varit hemma i en timme nu :) Västkusten var nästan lika bra som vanligt. Vädret sög, blåsigt som bara den men plus för solen ;), var bara där över helgen och inget bad. Västkusten utan bad går bara inte, vi brukade i alla fall förr innan vattnet blev smutsigt av kanalen bada två till tre gånger om dagen.

Helgen var väldigt slö för min del kan jag tala om. Har inte rört på mig en millimeter utan bara läst, lyssnat ihjäl mig på Gaga och varit tvungen att vara i samma rum som min irriterande syster. Har käkat massor av jordgubbar och har inte varit hungrig en enda gång sen i onsdags. Herre gud, att gå upp tio och sen käka tre gånger plus jordgubbar och annat skit går bara inte för mig! Därför gör jag så på sommaren att jag går upp mellan elva och tolv och sen äter lunch runt två. Mycket bättre då det inte käns som om man rullar fram!

Höjdpunkten var när Nathalie gungade och grenen gick av! Jag dog av garv och ålade runt på marken! Grenen är inte direkt smal och har hållit i alla år men nu gick det bara inte längre. Roligt och jag kommer aldrig glömma den synen :D

Sen är ju min familj väldigt nördig som kollade in tre tävlingsplatser! En på vägen dit som ligger vid Vaggeryd. Ska tydligen gå en körtävling där och det är en travbana. Men ihopmosat i skogen fanns i alla fall ett par maraton hinder, frågan är, var ska dressyren vara? Fanns typ inte en plan plätt på gräs.
Sen kollade vi även in där SM i körning ska gå! Var skitfint och asstort där :) Tjoloöholm heter det, stavningen är bergis fel. Men måste säga att alla hinder både i Vaggeryd och Tjoloöholm är extremt tråkiga! Bara plankor och inge roligt alls. Annat är det på Johannesberg, både macken och målarhindret finns! Täntigast av allt vara att min pappa ritade av alla hinder i Tjoloöholm!!! x)

Sen stannade vi även vid Strömma lantbruksgymnasium där bruks SM går. Väldigt fin och mysigt. Kikade in i stallet som var fint men inte mkt att hurra för, max fem boxar! Fast det finns kanske ett till någon annan stanns? Värsta feta ridhuset fanns oxå men det fick vara. Sen kunde självklart inte min pappa släppa vart tävlingen ska vara -.- Snälla liksom, det är deras problem och jag gissar på att den är i någon hage eller i ridhuset!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hejhej, fin blogg!(:



Varför var ni o kollade in SM i körning? Du ska väll tävla i ridning inte körning?!

2011-07-10 @ 01:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0